Strafe jump: Long jump:
Bunny Hop: Begrip jump: Smatrix jump: Takže poďme na vec: V prvom rade chcem upozorniť ,že je to o TRÉNINGU a nie o návode. Strafe Jump: Načo sa používa: Ako na to: 1. Nasmerujte zbraň tak aby bolo rovnomerne so stenou obskakovaného objektu. Ak sa nedá nevadí no čím v horšom uhle budete tím je to tažšie. 2.Začnite skok rozbehom a čo najbližšie k okraju sa odrazte. 3.Okamžite po odraze pustite forward (W) a chvíľu leťte rovne (rovný let je nutný podla situácie, niekedy ho vôbec netreba). Okamžite ako sa "odlepíte od zeme pustite W (dopredu) a leťte rovno. (Dĺžka letu sa odvíja podľa situácie) 4.Začnite bočiť myšou do vhodnej strany a držte strafe do rovnakej strany. 5. tesne pred dopadom pustite strafe, prestante bočiť myšou a stlačte duck (ctrl). UPOZORNENIE: Počas skoku nesmie hráč držať w! Inak sa hráč bude nechcene otáčať okolo osi vlastnej a letieť bude viacmenej rovno. Long Jump: Multi-strafing Jedná sa o pohyb, ktorý hráčovi udeľuje zrýchlenie, aj keď nemá kontakt s podlahou (ako pri skoku). Multi-strafing je možné naučiť sa nasledujúcim postupom: 1. Vytvorte si vlastný server s priestornou out-doorovou mapou (napr. de_cbble), najlepšie však s nejakou KZ mapou. 2. Nastavte gravitáciu na 0 (sv_gravity 0) a vyskočte. 3. Po náraze o strop začnite s krokom A, neskôr s krokom B. a/ Jemne točte myšou do jednej strany a držte strafe (úskok) do tej istej strany. NEDRŽTE forward (pohyb dopredu)! Strany sa musia rovnať! - výsledkom by mal byť zrýchľujúci pohyb do kruhu b/ Jemne točte myšou do jednej strany a držte strafe do tej istej strany. Po natočení o asi 60° začnite jemne točiť do opačnej strany a v tom istom momente vymenťe aj stranu strafu. S narastajúcou rýchlosťou zmenšujte uhol zo 60° na 20 až 10°. NEDRŽTE forward (pohyb dopredu)! Strany sa musia rovnať! - výsledkom by mal byť veľmi rýchly esíčkovitý pohyb dopredu. Správny odraz Čím bližšie k okraju sa odrazíte, tým lepšie. Ďalšou nutnou vecou je použitie strafe krátko pred odrazom. Je dobré sa tesne pred odrazom mierne natočiť a prudko, so strafom do opačnej strany, sa vymrštiť. Tieto detaily je tažké popisovať, lepšie ich vidno v demách. Správne vykonaný odraz predlžuje dĺžku skoku približne o 10%. Long-jump sa teda skladá z rozbehu s forwardom, natočenia do strany, vymrštenia a pustenia forwardu, multi-strafingu počas letu, stlačenia duck tesne pred dopadom a úspešného pristátia. Bunny Hop: 1.Rozbehom začína táto sekvencia keď sa rozbehneme stlačíme strafe doprava zároveň točíme myšou doprava... 2.Po rozbehu nasleduje prvý skok, ihneď keď budete držať doprava pustíme kláves dopredu a hneď na to skočíme, čím presnejšie tým lepšie, pri momente keď ideme skočiť by sme nemali točiť myšou... 3.Vo vzduchudržte strafe doprava a tiež tak isto točíte myšou, proste musí to ísť rovnako strafe/myš, môžete robiť aj napr. multistrafe čo je vlasne neustále striedavé stláčanie A,S a točením myšou do tých strán. 4.Dopad a hneď Ďalší skok (nehýbeme myšou), proste to musíte trafiť kedy skočiť, nie skoro nie neskoro... nebojte sa to trafíte... potom sa presmerujeme doľava... a pokračujeme BEGRIP jump: Ako nato: 1. Beh vpred 2.točenie kolieska (ducku) a keď vám vynecháva myška tak pridávajte aj CTRL. 3. Stále musíťe ísť dopredu alebo doľava, doprava dozadu to nefunguje. Ták a je tu môj najobľúbenejší najpoužívanejší a pritom aj jednoduchý a najdôležitejší skok. O akom hovorím o tajmostve AWIpkarov ! Spawn jump: Tento skok je taký jednoduchý ,že je až trápne ,že ho ľudia nepoužívajú. Na začiatok si povedzme čo robí awpčko ked vyskočíte a strelíte, samozrejme netrafíte lebo Hl engine vám v skoku aj 2 sekundy po dopade rozhodí hitboxi, takže vystrelíte ale guľka letí úplne inde. Ako nato: 1. Výskok (AWP v ruke) 2. Držíte S (tlačítko na "cúvanie") 3. Dopadnete, no stále musíte drzať S ! 4. Vystrelíte (už nedržte S)
Multi-strafing Jedná sa o pohyb, ktorý hráčovi udeľuje zrýchlenie, aj keď nemá kontakt s podlahou (ako pri skoku). Multi-strafing je možné naučiť sa nasledujúcim postupom:
Bunny Hop:
———