Kapitoly
Obecné pravidlá pre Undzwei.eu ligy
1. čásť - Obecné pravidlá pre Undzwei.eu ligy:
Tu uvedené pravidlá su zavezujúce pre všetkých uživateľov (návštevníkov) Undzwei ligy. Svojím prihlásením do ligy uživateť(ka) potvrdzuje, že pravidla si prečítal(a) a porozumel(a) im a bude ich po celú dobu ligy dodržovať,
Hrači sa chovajú s respektom k svojím oponentom a riadia sa podľa všeobecného morálneho kódexu či už na našom portály priamo pri zápasoch alebo na stránke portálu. Ak sa nebude hráč správať podľa zásad slušného správania musí počítať s následnou diskvalifikáciou jeho tímu zo súťaže do konca trvania súťaže alebo iba vylučením jeho osoby z tímu do konca trvania súťaž...
Pravidlá sa môžu v priebehu ligy meniť a doplňovať a preto doporučujeme hráčom pravidelne načítavať tieto pravidlá. O zásadných zmenách vás budeme informovať v novinkách.
Undzwei admin team si vyhradzuje právo svojvoľne tieto pravidlá upravovať a meniť bez predchádzajúceho upozornenia.
2. čásť - Pravidlá súťaže:
Hrá sa 5 na 5 hráčov, systémom MR-15 jedna mapa, kde o strane rozhoduje nožíkové kolo. Minimálny počet hráčov, v ktorom môže daný tím nastúpiť na zápas je 4. Zápas sa musí dohrať minimálne s 3 hráčmi.
Pokiaľ sa jeden z tímov nedostaví na zápas v mnimálnom počte 4 hráčov do 15 minút od prijatia výzvy, bude tímu udelený trest podľa platných pravidiel v časti XI. Tresty za porušenie pravidiel.
Pokiaľ jeden z tímov nedohraje zápas, nemá žiadný nárok na protest a zápas skončí kontumáciou v prospech druhého tímu. Aj keby váš súper podľa vás cheatoval, zápas musíte odohrať celý !!!
Tím, ktorý sa nemôže dostaviť na zápas v stanovenom termíne (aj s 15 min meškaním) ale má zaujem zápas odohrať, musí do komentára k zápasu uviesť dôvod meškania a následne sa so súperom dohodnúť na náhradnom termíne. V opačnom prípade, ak dôvod do komentárov neuvedie, admin udelí tímu trest za nedostavenie sa na zápas.
Povinnosti pred zápasom:
Tímy si určia 1 osobu (kapitánov), ktorý bude navzájom komunikovať počas zápasu
Kapitáni sa musia uistiť či sú obe tímy kompletné a pripravené pre začiatok.
Kapitáni (správca) následne skontroluje nastavenie servera.
Obaja kapitáni musia vytvoriť screenshot statusu (ak je možne aj s IP logom).
Štruktúra zápasu:
1) Skúška farebnéj hĺbky s príkazom net_graph 1 (2,3) (Smoke test)
2) Nožikové kolo (Knife round)
3) Samotná hra (Live)
Skúška farebnéj hĺbky: Hráč je povinný mať nastavenú farebnú hĺbku 32 bit.
Vykonáva sa na mieste (na mape), ktoré určia kapitáni. Následne obaja kapitan hodia po jednom smoku. Screenshot musí být ve formátu BMP a obsahovať viditeľnu tabuľku s hráčmi a taktiež príkaz net_graph 1 (2,3).
Pokiaľ nejaký hráč počas hry opustí server alebo príde nový hráč, musí vo vhodnom okamihu spraviť zmieňovaný screenshot s net_graph 1 (2,3) a vo formáte BMP. (napr. pri výmene strán za pomoci spoluhráčov alebo na konci zápasu)
Po zápase môže kapitán súpera požiadať od maximálne dvoch hráčov zmieňovaný screenshot. Admin ma právo, vyžiadať screenshoty od všetkých hráčov.
- Táto žiadost musí býť podložená uploadnutým screenshotom s platnou žiadosťou cez funkciu "podať žiadosť" (Žiadosť podaná cez komentár k zápasu je neplatná !)
Nožikové kolo: Hrači môžu použiť iba nôž a nič nevyhadzujú (no drop)
Vykonáva sa na mieste (na mape), ktoré určia kapitáni.
- Pokiaľ niektorý hráč z jedného tímu vystrelí po súperovi a uberie mu hp, automatický ten tím, ktorého hráč vystrelil, prehráva a súper si následne vyberá stranu.
- Nožíkové kolo musí skončiť víťazstvom jedného z tímov behom časového limitu jedného kola. Pokiaľ niektorí z tímov zámerne naťahuje čas (kolo) automatický prenecháva voľbu výberu strán súperovi.
- Je povolené skákať na krabice avšak nie na zakázané pozície alebo na pozície, ktoré sú len za zámerom zdržovania časového limitu. V opačnom prípade bude musieť súper opäť prenechať výber strany súperovi.
Samotná hra: Kapitán (správca) zaháji hru 3x reštartom kola (sv_restartround 1,2,3).
Taktiež je nutné využiť príkaz k oboznameniu hráčov o zahájení hry pomocou "rcon say" LIVE
SG Test môže hráč požiadať do 60 minut po skončení zápasu !
Povinnosti kapitánov počas zápasu a po jeho skončení:
Po skončení strany a po zápase oznámiť tímu bodový zisk a vytvoriť screenshot (fotku) s viditeľným score. Tento screenshot sa robí po každej odohranej strane, pretože je nutný k potvrdeniu zápasu.
Po skončení zápasu do 24 hodín vložit screenshoty (fotky) a výsledok daného zápasu. Ak nebudú dodané správne screenshoty (fotky) k zápasu do 24 hodín, zápas sa automaticky zmaže.
Prerušenie zápasu (pauza):
Pauzovať hru v prípade technických problémov jedného z tímov môže len kapitán (správca). Každí tím má nárok na jednu pauzu v zápase v maximálnej dĺžke 5 minút. Tím môže túto pauzu využíť kedykoľvek počaš zápasu. Avšak pred samotnýn prerušením zápasu (pauzou) musí kapitán tímu, ktorý žiada o pauzu upozorniť druhý tím o nasledujúcom prerušeni po skočení aktuálneho kola alebo na začiatku nového (freezetime). Spustiť pauzu musí kapitán (správca servera). Správne ohlásenú pauzu je zakázáné prerušovať. Pokiaľ tím vyčerpal možnosť na jednu pauzu, aj keď nevyužil celý čas, na další už nemá nárok. Predtým ako sa pauza vypne musí kapitán napísat do say "rdy" je povinný pred unpauznutím vyčkať cca 10 sekúnd a následne hru môže unpauzovať. Tento čas slúži k tomu, aby sa mohol súper pripraviť na hru.
Klan má povolené vymeniť počas zápasu max 2 hráčov. Vymena musí byť ohlásená a môže sa uskutočniť iba počas pauzy alebo pri výmene strán. Pokiaľ za tím nastúpia počas zápasu viac ako dvaja hráči, zápas sa kontumuje v prospech súpera...
3. čásť - Povinnosti hráčov na portály:
Hráč musí mať na webe undzwei.eu v informáciach o sebe vyplnené pravdivé údaje
Hráč sa musí správať slušne podľa všobecného morálneho kódexu či už na portály alebo mimo neho
Hráč musí rešpektovať rozhodnutie admina (prípadne sťažnosti rieši hlavný admin)
Hráč musí dodať na požiadane súpera do 24 hodín In eye demo, Screenshot SG testu, resp. HLTV
Povinnosti hráčov na servery:
Hráč nesmie nastúpiť na zápas, pokiaľ je jeho status blokovaný (BANNED!, nie 3, nie 2, nie 1 deň)
Hráč hrajúci Counter Strike 1.6 na undzwei.eu musí mať v hre povinne nastavenú farebnú hĺbku 32 bit.
Nastavenie servera a výpadky
4. čásť - Nastavenie servera a výpadky:
Nastavenie servera:
pausable 1
mp_autokick 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime 0.25
mp_consistency 1
mp_c4timer 35
mp_fadetoblack 0
mp_flashlight 1
mp_footsteps 1
mp_forcecamera 2
mp_forcechasecam 2
mp_friendlyfire 1
mp_freezetime 10
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 6
mp_logfile 1
mp_logmessages 1
mp_logdetail 3
mp_maxrounds 30
mp_playerid 1
mp_roundtime 1.75
mp_startmoney 800
mp_timelimit 0
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0
sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_allowdownload 1
sv_allowupload 1
sv_clienttrace 1
sv_clipmode 0
sv_cheats 0
sv_contact "hackerub@undzwei.eu"
sv_gravity 800
sv_maxrate 25000
sv_maxupdaterate 101
sv_minrate 2500
sv_maxspeed 320
sv_stats 0
sv_region 3
sv_proxies 1
log on
allow_spectators 1
decalfrequency 60
edgefriction 2
host_framerate 0
allow_spectrators 1
sys_ticrate 1000
Výpadok servera počas zápasu:
Pokiaľ dojde k výpadku servera počas hry, odohrajú sa zvyšne kola zápasu na náhradnom servery, na ktorom sa dohodnú kapitáni tímov.
Pokiaľ dojde k výpadku servera do 3. odohraného kola, bude se daná strana opakovať celá.
Pokiaľ dojde k výpadku servera po 4. kole a více, bude se pokračovať s nastavením "mp_starmoney 5000" a odohrajú sa zvyšné kolá a oba výsledky se následne spočítajú - na finančné nezrovnalosti sa nebude brať ohľad.
5. čásť - Mapy a výzvy:
Zápas je možné vytvoriť buď manuálne, poslaním výzvy a následnym prijatim alebo využitím možnosti "Rýchla výzva".
Do výzvy musíte vyplňať pravdivé údaje.
V prípade, že ste do výzvy vyplnili "server máme", ste povinný poskytnuť IP a heslo do info k zápasu alebo do komentárov k zápasu.
Pokiaľ sa tímy rozhodli odohrať inú mapu ako je prijatá vo výzve, musia to uviesť do komentárov k zápasu. Samozrejme musia s touto zmenou suhlásiť obe tímy. Ak sa tímy nedohodnú hraje sa mapa, ktorá bola prijatá vo výzve...
Tím, ktorý použije rýchle hľadanie súpera je povinný odohrať zápas s akýmkoľvek súperom, ktorý mu to prijal...
Výzvy si nechajte potvrdiť pred samotným zápasom.
Pri výpadku webu, je možné dohodnouť sa mimo web (ICQ, chat…). Pri takejto dohode je tu riziko, že ak súper prehraje, tak vám danú výzvu nepotvrdí. Preto je pre uznanie výzvy potreba screenshot samotného rozhovoru, kde zástupcovia tímov potvrdzujú odohranie zápasu na Undzwei lige. Pokiaľ súper nepotvrdí výzvu, keď už bude web opäť online, bude tímu udelený trest -5 bodov.
Vzor dohody cez ICQ:
Klan A: Prijímáte výzvu proti klanu, naplánovanú na *dátum a čas* na server *IP/PW* do ligy 5on5 OLD Times? - mapa de_dust2.
Klan B: Klan B prijíma výzvu na cw mapa de_dust2
Klan A: Výzva medzi klanmi A a B bola prijatá.
Mapy:
- de_cbble
- de_cpl_fire
- de_cpl_mill
- de_cpl_strike
- de_dust
- de_dust2
- de_forge
- de_inferno
- de_nuke
- de_prodigy
- de_train
- de_tuscan
6. časť - Admin na servery
Admin U2 t.j. príslušnej ligy môže isť na ktorýkoľvek server a urobiť namátkovu kontrolu zápasu. Admin môže uskutočniť takzvanú kontrolu zápasu, ale len v prípade, že bude o to požiadaný jedním z hrajúcích klanov, aby robil dozor alebo ovládal za nich server. Admin môže byt na servery iba ako spectator a nesmie vám zasahovať do hry, pokiaľ ste neporušili pravidla. Na servery okrem hráčov, HLTV a admina nemôže býť nikto iný.
Pokiaľ ste si neistý, či táto osoba s nickom admina je naozaj admin z undzwei.eu, napište danému adminovi na ICQ. Admin je povinný potvrdiť alebo vyvrátiť svoju prítomnosť na servery najneskôr do 1 minúty. Pokiaľ tak neučiní, môžete danú osobu s nickom admina vyhodiť zo servera.
7. časť - Zákazy
Je zakázané použitie akéhokoľvek externého software či scriptov ovplyvňujúcich vlatnostni hry Counter-Strike a zvýhodnovanie sa tak oproti ostatným hráčom a taktiež meniť nastavenia textúr.
Je zakázáné mať vlastné modely/skiny hráčov a zbraní.
Povolené modely/skiny jsou:
- Originální modely hráčů
- No Animation Models
- HighFPS Models v1.03 ("Ballhead")
- Condition-Zero Models
Všetky povolené modely sú v sekcií download
Zákazy v hre:
Je přísně zakázáno kupovat štít (shield). Pokud si ho hráč nechtěně koupí, musí ho zahodit do rohu mapy. Na finanční ujmu se nebere ohled.
Je zakázané používať software mod v nastaveniach counter-strike (jediný povolený je OpenGL)
Je zakázané využívánie rôžnych flashbugov a všetkých ostatných bugov (tichá bomba, bug pri položenéj bombe s peniazmi na mape de_dust2, boostování hráče cez objekty atď).
Za flashbug se nepovažuje prehazovánie granátov "stropom" mapy, keď takto hodený granát môže preletieť niektoré steny
Je prísne zakázané boostovanie hráča na poziciu, z ktorej je napr. možné vidieť nad stenu alebo boostovanie cez stenu.
Pokiaľ tím niektoré zo zakázaných bugov využije, budú mu odebrané 3 víťazné kola v danej mape, kde bug použil. Pri druhom použití následuje kontumacia danej mapy.
V hre je povolené tzv. "boostovanie", t.j. vyhadzovánie hráča na netradičné pozicie cez iného hráča, ale iba v prípade, pokiaľ klan nezíska patričnú výhodu.
Nasledujúce pozície sú zakázané:
- de_cbble (zakázané položenie bomby) [1]
- de_dust2 (zakázaná pozícia) [1] [2] [3]
- de_dust2 (boostovanie hráča na bedne, nesmú stáť na sebe) [1]
- de_inferno (zakázaná pozícia) [1]
- de_inferno (zakázané vysadzovanie hráča cez balkón) [1]
- de_inferno (zakázané sledovanie pod bednami) [1]
- de_train (zakázané sledovanie pod stenu) [1]
- de_nuke (zakázaná pozícia) [1] [2]
- de_nuke (zakázané vysadzovánie hráča) [1] [2] [3]
- de_nuke (zakázané zneužitie flashbugu) [1]
- de_cpl_mill (zakázané vyhadzovane sa cez stenu) [1]
- de_dust1 (zakázaná pozícia) [1] [2]
- de_prodigy (zakázaná pozícia) [1]
HLTV, In eye dema, cheating
9. čásť - HLTV, In eye dema, cheating
HLTV
Oba tímy majú právo na svoje vlastné HLTV. Tím, ktorý zaisťuje server, musí umožniť napojenie súperovho HLTV. Minimálné meškanie (delay) záznamu je 90 sekund. Ak nie je možne napojiť na server hltv, ale nachádza sa tam už jedno tak spravca servera musí dodať hltv záznam zo zápasu súperovi.
Záznam z HLTV nie je považovaný ako platná náhrada IE dema, je pretoo iba dopĺnkom pokiaľ sa jedná o podozrenie na cheating. Tento záznam ale doporučujeme využíť u ostatních typov protestov ako sú napríklad využívánie bugov, zakázané pozicie a podobnne, kde je plnohodnotným dôkazom.
IN-EYE DEMO
Kapitán tímu má 60 minut právo po skončení zápasu požiadať akéhokoľvek hráče, ktorý sa zápasu zúčastnil (maximálne však od dvoch hráčov na zápas) o upload IE dema. Táto žiadost musí býť podložená uploadnutým screenshotom s platnou žiadosťou cez funkciu "podať žiadosť" (Žiadosť podaná cez komentár k zápasu je neplatná !). Screen s tabuľkou a jasne viditelným textom (say) s frázou, ktorá obsahuje slovo "DEMO" alebo "IN EYE" a nick hráča, ktorého žiadate o demo a samozrejme vo freezetime! V 1on1 mode nick nemusí byť a v 2on2 sa akceptuje aj fráza obaja demo alebo tocte demo
Pokial točíte in-eye demo obe mapy, tak ste povinný dodať 2 súbory xxx.dem. Pokial dodáte iba 1 soubor(v ktorom 2. mapa bude možná sledovať iba cez príkaz "playdemo") tak to bude brané ako kebyste demo nedodali...
Požiadaní hráči sú povinní dodať kompletný záznam IE dema z danej mapy samozrejme od doby kedy boli o natáčanie požiadaný. Pokiaľ budú z celkového záznamu chýbať víac ako 3 kola, je tento záznam neplatný a počíta sa ako nedodanie dema.
Nick hráča nemusí býť úplne presný, ale musí sa jednoducho podobať (napr. Sony= S0n1 je správne) a nesmie yť zameniteľný s žiadným iným hráčom tímu od ktorého žiadate demo. Za platnú žiadosť sa považuje iba ta, ktorá bola podána až po uploadu všetkých screenshotov s výsledkom zápasu.
Príkaz pre nahrávanie dema je: record "názov dema"
Príkaz pre ukončenie nahrávania je: stop
Podozrenie na cheating
Pokiaľ máte demo, poprípade HLTV a myslíte si, že súper použil cheaty, prezrite si záznam najprv sami. Zistíte, že veľa veci, ktoré považujete za cheat vôbec cheatom nie sú. Pokiaľ demo skontrolujete a i potom budete trvať na prešetrenie cheathunterom, priložte demo k protestu zabalené vo formátu *.zip alebo *.rar. Napište nick hráča, ktorý sa mal previniť, vypište časy kedy je podľa vás prekazateľný cheat a aký cheat podľa vás využíval.
Sťažnosti ohľadom cheatingu sa budú riešiť iba pokiaľ dodáte dôkazový materiál, teda IE demo, screenshot alebo záznam HLTV. Robte screenshoty, pokiaľ sa vám niečo nezdá alebo keď niekto poruší pravidlá. Zo screenshotu musí byť ale jasne vidieť, kde sa protihráč previnil.
Tresty za porušenie pravidiel
Tresty za porušene pravidiel:
-1 bod za neoprávněný say, tento trest však neplatí, pokud porušili pravidlo oba týmy, za neoprávněný say sa nepovažuje např. gg či rr, pauze atd.
-2 body za odehranie zápasu bez clan tagu, ktorý má tím vyplnený na www.undzwei.eu
-3 body za každú hrubú nadávku, úmyselné obchádzanie cenzury, ponižovanie a podobne. Za viac ako štyri porušenie tohto pravidla sa udeľuje maximálna výška trestu a to - 20 bodov
-3 body za vloženie nezmyselných súborov, poprípade souborov s iným obsahom ako by mali obsahovat.
-5 bodov za každého hráča, ktorý odohral zápas s blokovaným statusom "nie 3(2, 1) den" (neplatí keď sa dohodnete v komentároch)
-5 bodov za nepotvrdenie výsledku do 24 hodín po odohraní zápasu.
-10 bodov za odohráne zápasu bez toho, aby mal hráč(ka) vyplnené game ID na stránke undzwei.eu.
-10 bodov za nedodanie platného smoke testu.
-10 bodov za podanie nezmyselného protestu alebo pokiaľ zápas neobsahuje žiadné média, ktoré obsahovať má.
-10 bodov za nedostavenie sa na zápas v dohodnutém čase.
-10 bodov za nepovolené modely zbraní alebo hráčoů a zmena vizualizácie v CS (radary Hudy)
-10 bodov za zle nastavený server ale možný pre hru (cvary, ozvučenie, štatistiky…)
-30 bodov za odmietnutie poskytnutia každého jednotlivého IE dema, resp. HLTV do 24 hodín po skončení zápasu.
-100 bodov za cheating + ban hráča na 365 dni + skontumovanie zápasu
-200 bodov za podvod s HLTV, vytváranie zápasov, ktoré sa neodohráli...
Stráta -3 kôl bez trestu:
Za využivanie bugov hry. (1x)
Za využitie zakázanéj pozicie (1x)
Stráta -5 kôl bez trestu:
Za neumožnenie pauzy na ktorú má tím právo.
Za (un)pauzovaní bez předešlého upozornění a pauzovaní v průběhu kola (jindy než ve freezetime nebo na konci kola). Při druhém provinění dochází ke kontumaci mapy.
Za restart serveru v prvnom, druhom a treťom kole. Od štvrtého kola a viac následuje kontumacia mapy.
Kontumacia zápasu:
Pokiaľ k zápasu nastoupí hráč so statusem BANNED
Hosting v zápase (nesedí steam_id, ak má hrač nonsteam tak musí byť zhodný v hre nick)
Za využitie zakázanej pozicie (min. 2x a viac)
Cheating
Neposkytnutie sv_lan 0 (nevstahuje se na UG servery)
Zle nastavené delay na hltv (alebo hráč ako spectator)
Developer 1
Zmazanie zápasu:
Zle nastavený server, nemožný pre normálne hranie
Chýbajúce screenshoty s výsledkami, ktoré neboli uploadnuté do 24 hodín po zápase
Obojstranná kontumácia
Admin = človek
Admin rozhoduje na základe pravidiel, ktoré sú uvádzane v informáciach o lige.
|