Stop rush
12.09.2008 18:36Častým problémom tímov v Counter-Striku je keď obraňujúci tím nechá dostatok priestoru protivníkovi a ten dokáže využiť rýchly rush ktorý, vy ako obraňujúci tím už nedokážete odraziť.
Preto je dobré rôzne meniť taktiky a pozície na mapách a vďaka ich obmieňaniu dokáže útočníka prekvapiť a odraziť.
Takýmto príkladom bol zápas JMC vs NiP na CPL Winter 2005, kedy JMC zahral úžastne prvú časť zápasu a za CT stranu dokázal vyhrať 10 kôl a dokonca vyhral aj prvé dve kola za T stranu čo v množstve prípadov znamená prehru súperovho tímu. NiP sa však v prvom gunovom kole spametal a pomaly sa vracal späť do hry. JMC svojími pomalými taktikami nedokázalo prejsť cez obranu NiPu a tak zmenilo taktiku; 4ria hráči nonstop rushovali stred a za pomoci smokov a flashov prechádzali na B plant. NiP nebol na túto taktiku pripravený a tak vo finále LB prehral 16:9.
Ako prvé si teda ukážeme použitie flasbangov v praxi pre odrazenie rýchleho rushu a potom sa pozreme aj na spam miesta (miesta ktoré sa ľudovo povedané dajú "dierovať").
V článku sú opäť použité niektoré bootmanové tipy.
Flashbangy
Obraňujúci tím má 99% výhodu času. Jeho úlohou je obraňovať bombplant a zabrániť súperovi úspešne plantnúť. K tomuto obráneniu bombplantu budete potrebovať flashbangy. Je veľa pozícií, kde tento flashbang nemusíte využiť ako napríklad bombplant B, ktorý je častokrát časovo lepšie umiestnený než bombplant A a tak ste na ňom o niečo rýchlejšie.
HE Granáty
Ich využitie je perfektné pri chaotických taktikách. Ak súperov tím nerushuje pozíciu kde ste, HE granát je často krát tak dobrý ako flashbang. Ak súperov tím využíva radšej pomalšie taktiky, dobre hodený HE granát dokáže zabrániť aby súper rushoval Vašu pozíciu či bombplant.
Spam miesta
Použiť Spam miesta bez použitia flashbangov je častokrát riskantné, pretože ak strielate cez stenu či krabicu a nepoužijete flashbang súperovi hráči zistia Vašu pozíciu rýchlo a dokážu ju a ich presilu v hráčoch využiť proti Vám.
———
Späť